Paradoxurile valorilor promovate social

Posted: Iulie 20, 2010 in cognitii

„Attractiveness can be a curse (Tseëlon, 1992),

openness can be costly (Bochner, 1982),

honesty is often more destructive than deceit (Barnes, 1994; Bavelas, Black, Chovil, & Mullet, 1990; DePaulo,Kashy, Kirkendol, Wyer & Epstein, 1996; Rodriquez & Ryave, 1990),

self-esteem can be self-absorbing (Gustafson & Ritzer, 1995) and a source of aggression (Baumeister, Smart, & Boden, 1996).

Assertiveness tends to be unlikable  (Spitzberg, 1993),

visionary leadership can be misguided (Conger, 1990),

humor can be violent and oppressive (Dundes,1987; Jenkins, 1994; Keough, 1990),

supportiveness can aggravate rather than heal (LaGaipa, 1990, Ray, 1993; Rook & Pietromonaco, 1987),

cooperation and empathy are susceptible to exploitation (Tedeschi & Rosenfeld, 1980),

clarity is often the least functional form of communication (Cerullo, 1988; Kursh, 1971; Nyberg, 1993; Rue, 1994; Tooke &
Camire, 1991),

politeness can be a reflection of oppression (Janeway, 1987; Kasson, 1990),

competence in one’s communication can backfire in myriad ways (Spitzberg, 1993, 1994a).

Extras din cartea „The dark side of close relationships”, Spitzberg, 1998

Anunțuri
Comentarii
  1. Histrion spune:

    Super citatele astea! Le salut pe toate ca pe niste vechi si bune cunostinte! (nu am citit , evidentnt, cartile respective, dar am trecut prin toate situatiile descrise )

    • psihologus spune:

      Domne, Histrion, dar de ce ai tocmai numele asta de mail: dumnezeu duh?
      Ti-ai pus problema asta? 🙂
      Ms de feedback, voi mai publica din astea, sper sa gasesc si mai umoristice, ca am pofta de umor zilele astea.

      • Histrion spune:

        Pai l-am ales special. Imi place sa rid de orice e „sfint” , de dogmele „intangibile”. Iar blasfemia e o sursa inepuizabila de umor. Nu folosesc litera mare la inceputul cuvintului, dumnezeu e un substantiv comun, nu un nume propriu inclusiv in romana . Un dumnezeu – doi dumnezei.
        Domnul zeu ( adica seful unui grup de zei) = dumnezeu. Asa respectam si traducerea corecta a „facatorilor lumii” din geneza biblica -„elohim” care in ebraica este un plural. Zei exista doar in imaginetie. Imaginatia mea imi e supusa, asa ca sint seful(sau domnul) tuturor PERSONAJELOR pe care le creeaza ea. Inclusiv al zeilor din ea.Sint „domnul” lor! Iar duh are mai multe conotatii si ma descrie : am duh, am spirit, sint spiritual, sint un om cu duh… Sintetic : un Histrion este un dumnezeuduh.

  2. Alexandra spune:

    Foarte tari citatele. Reflecta o realitate care ma pune serios pe ganduri.

  3. psihologus spune:

    Domnul sef de gasca de zei. Buna idee!

  4. Histrion spune:

    N-am nici un merit : ETIMOLOGIA dezvaluie tot!

  5. psihologus spune:

    Histrioane, histrioane, tu de ce n-ai blog? Ca vad ca ai avea ceva de spus si ceva audienta.

  6. Histrion spune:

    Citez vorbele „Unui pedagog de scoala noua” : Apai actia si reactia , loaza! (precizare: loaza sint eu)

  7. Histrion spune:

    clarity is often the least functional form of communication (Cerullo, 1988; Kursh, 1971; Nyberg, 1993; Rue, 1994; Tooke &
    Camire, 1991),

    De aia ateii sint minoritari.

  8. Histrion spune:

    “Attractiveness can be a curse (Tseëlon, 1992),”
    Iar credintele majoritare

  9. psihologus spune:

    Ai citit ce am scris eu despre religie-spiritualitate la topicul „relatie deschisa”? de la PSIHOLOGIE pe roportal? Acolo vei afla parerea mea expusa amplu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s