Paradoxurile valorilor promovate social

Posted: Iulie 20, 2010 in cognitii

„Attractiveness can be a curse (Tseëlon, 1992),

openness can be costly (Bochner, 1982),

honesty is often more destructive than deceit (Barnes, 1994; Bavelas, Black, Chovil, & Mullet, 1990; DePaulo,Kashy, Kirkendol, Wyer & Epstein, 1996; Rodriquez & Ryave, 1990),

self-esteem can be self-absorbing (Gustafson & Ritzer, 1995) and a source of aggression (Baumeister, Smart, & Boden, 1996).

Assertiveness tends to be unlikable  (Spitzberg, 1993),

visionary leadership can be misguided (Conger, 1990),

humor can be violent and oppressive (Dundes,1987; Jenkins, 1994; Keough, 1990),

supportiveness can aggravate rather than heal (LaGaipa, 1990, Ray, 1993; Rook & Pietromonaco, 1987),

cooperation and empathy are susceptible to exploitation (Tedeschi & Rosenfeld, 1980),

clarity is often the least functional form of communication (Cerullo, 1988; Kursh, 1971; Nyberg, 1993; Rue, 1994; Tooke &
Camire, 1991),

politeness can be a reflection of oppression (Janeway, 1987; Kasson, 1990),

competence in one’s communication can backfire in myriad ways (Spitzberg, 1993, 1994a).

Extras din cartea „The dark side of close relationships”, Spitzberg, 1998

Comentarii
  1. Histrion spune:

    Super citatele astea! Le salut pe toate ca pe niste vechi si bune cunostinte! (nu am citit , evidentnt, cartile respective, dar am trecut prin toate situatiile descrise )

    • psihologus spune:

      Domne, Histrion, dar de ce ai tocmai numele asta de mail: dumnezeu duh?
      Ti-ai pus problema asta? 🙂
      Ms de feedback, voi mai publica din astea, sper sa gasesc si mai umoristice, ca am pofta de umor zilele astea.

      • Histrion spune:

        Pai l-am ales special. Imi place sa rid de orice e „sfint” , de dogmele „intangibile”. Iar blasfemia e o sursa inepuizabila de umor. Nu folosesc litera mare la inceputul cuvintului, dumnezeu e un substantiv comun, nu un nume propriu inclusiv in romana . Un dumnezeu – doi dumnezei.
        Domnul zeu ( adica seful unui grup de zei) = dumnezeu. Asa respectam si traducerea corecta a „facatorilor lumii” din geneza biblica -„elohim” care in ebraica este un plural. Zei exista doar in imaginetie. Imaginatia mea imi e supusa, asa ca sint seful(sau domnul) tuturor PERSONAJELOR pe care le creeaza ea. Inclusiv al zeilor din ea.Sint „domnul” lor! Iar duh are mai multe conotatii si ma descrie : am duh, am spirit, sint spiritual, sint un om cu duh… Sintetic : un Histrion este un dumnezeuduh.

  2. Alexandra spune:

    Foarte tari citatele. Reflecta o realitate care ma pune serios pe ganduri.

  3. psihologus spune:

    Domnul sef de gasca de zei. Buna idee!

  4. Histrion spune:

    N-am nici un merit : ETIMOLOGIA dezvaluie tot!

  5. psihologus spune:

    Histrioane, histrioane, tu de ce n-ai blog? Ca vad ca ai avea ceva de spus si ceva audienta.

  6. Histrion spune:

    Citez vorbele „Unui pedagog de scoala noua” : Apai actia si reactia , loaza! (precizare: loaza sint eu)

  7. Histrion spune:

    clarity is often the least functional form of communication (Cerullo, 1988; Kursh, 1971; Nyberg, 1993; Rue, 1994; Tooke &
    Camire, 1991),

    De aia ateii sint minoritari.

  8. Histrion spune:

    “Attractiveness can be a curse (Tseëlon, 1992),”
    Iar credintele majoritare

  9. psihologus spune:

    Ai citit ce am scris eu despre religie-spiritualitate la topicul „relatie deschisa”? de la PSIHOLOGIE pe roportal? Acolo vei afla parerea mea expusa amplu.

Lasă un răspuns

